کد مطلب: 205291
ادامه واکنش‌ها به حذف نام سردار سليماني از اينستاگرام؛
نمايندگان مجلس: پلتفرم‌هاي خارجي مدافع خشونت‌اند، نه امنيت/ حذف «حاج قاسم» در شبکه‌هاي اجتماعي؛ نتيجه اجاره‌نشيني‌ در فضاي‌مجازي
تاریخ انتشار : 1400/10/08 13:22:31
نمایش : 694
پس از گذشت دو سال از شهادت سردار سليماني به دست عمال آمريکا در بغداد، پلتفرم اينستاگرام در روزهاي اخير حداقل ۱۳ ميليون پست ذيل هشتگ «Hero» که به مناسبت شهادت سردار دل‌ها منتشر شده بود را مسدود کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رساني راه دانا؛ پس از گذشت دو سال از شهادت سردار سليماني به دست عمال آمريکا در بغداد، پلتفرم اينستاگرام در روزهاي اخير حداقل ۱۳ ميليون پست ذيل هشتگ «Hero» که به مناسبت شهادت سردار دل‌ها منتشر شده بود را مسدود کرد. 

اين در حالي‌ست که در طول دو سال گذشته صفحات زيادي در اين شبکه اجتماعي به دليل انتشار تصوير يا نام "سردار شهيد قاسم سليماني" مسدود شد.

پس از اقدام اينستاگرام در مسدودسازي ميليون‌ها پست با هشتگ قهرمان، نمايندگان مجلس در سراسر ايران به اين مسئله واکنش نشان دادند.

عليرضا زنديان؛ نماينده بيجار:

حاج قاسم يک الگوي کامل براي جوانان در تمام ابعاد است

عليرضا زنديان نماينده مردم بيجار در مجلس شوراي اسلامي در گفتگو با خبرنگار کُردتودي اظهار داشت: در آستانه دومين سالگرد شهادت حاج قاسم سليماني هستيم و همگي اين را مي دانيم اخلاص در عمل حاج قاسم مهمترين بعد شخصيتي اين سردار بزرگ است.

وي افزود: بعد از دو سال از شهادت اين بزرگ مرد ابعاد شخصيتي حاج قاسم و منش و اخلاق اين شهيد بزرگ در قالب مکتب سليماني در جامعه متبلور گشته است.

نماينده مردم بيجار با تاکيد بر تبيين مکتب حاج قاسم در بين اقشار مختلف جامعه، گفت: حاج قاسم يک شخصيت تاثير گذار در جهان اسلام است که پرورش يافته مکتب امام خميني (ره) و مقام معظم رهبري است.

زنديان ادامه داد: امروز از سردار حاج قاسم بعنوان يک اسوه نام برده مي شود در که تمام جهات يک الگوي کامل در جامعه براي نسل نوجوان و جوان است.

عضو کميسيون اقتصادي مجلس عنوان کرد: سردار دلها از بعد معنوي و فردي بسيار جامع و قوي بودند و يک الگوي کامل هستند.

نماينده مردم بيجار در مجلس شوراي اسلامي گفت: جا دارد همه مسولان از ظرفيت عظيم حاج قاسم بعنوان يک الگو جهت همراهي با مردم و اخلاص در عمل پيروي کنيم.

زنديان بيان داشت: کشورهاي غربي براي معرفي الگوها و اسوه ها خود از تمام ظرفيت ها هنري استفاده مي کنند اما متاسفانه ما در اين خصوص دچار عقب ماندگي هاي هستيم که بايد جبران شود.

وي با تاکيد بر اينکه شهيد حاج قاسم سليماني سردار دلها يک نمونه کامل از يک مومن انقلابي است، گفت: ابعاد مختلفي در شخصيت حاج قاسم وجود دارد که مي توان از آن الگو گيري کرد چرا که به راستي ويژگي ها و فضايل اخلاقي ايشان کمتر يکجا در يک فرد ديده مي شود.

عضو هيئت رئيسه کميسيون اقتصادي مجلس شوراي اسلامي گفت: شهيد سردار حاج قاسم سليماني يک گنج عظيم و چراغ فروزاني است که به دليل داشتن اخلاص در عمل و روحيه جهادي و مبارزه با دشمن روز به روز بر ارزش آن افزوده مي گردد.

عليرضا نظري؛ نماينده خمين:

حذف محتواي مرتبط با شهيد سليماني در راستاي اهداف مغرضانه استکبار است/ نبايد به دشمن اجازه داد اهداف خود را در حوزه رسانه پيش ببرد

عليرضا نظري نماينده مردم خمين در مجلس يازدهم در گفت‌وگو با ديار آفتاب در خصوص حذف محتواي مرتبط با دومين سالگرد شهادت حاج قاسم سليماني، گفت: رسانه هاي استکباري در راستاي اهداف مغرضانه رژيم هايشان، عليه شهيد سليماني و هر کسي که در خط مقدم دفاع از نظام و انقلاب باشد محدوديت ايجاد مي کنند.

وي افزود: البته چنين اقداماتي از سوي رسانه هاي استکباري چيز دور از ذهني نيست چرا که از آنان انتظاري جز دشمني نيست. اما روي سخن ما با مسئولين داخلي است و بايد از آنان مطالبه کرد که تا چه زماني مي خواهيم دست دشمنان و بدخواهان را باز بگذاريم تا اهداف خود را در حوزه رسانه پيش ببرند. لذا بايد در تصميم گيري ها براي اين موضوع چاره انديشي شود.

نظري با بيان اينکه نيروهاي ارزشي مي توانند با اقدامات به موقع خود انزجارشان از تصميمات مغرضانه شبکه هاي اجتماعي خارجي را نشان دهند، تصريح کرد: واکنش مناسب نيروهاي ارزشي با انتشار مطالبي در پاسخ به لجن پراکني رسانه هاي معاند مي تواند پاسخ مناسبي به آنان باشد.

وي اضافه کرد: همچنين مي توان با انتشار مطالبي با هشتگ هاي يکسان (همانگونه که قبلا هم انجام شده)، نفرت از اقدامات مخالف آزادي بيان رسانه هاي بيگانه را نشان داد تا بازخوردي ملموس داشته باشد.

نماينده مردم خمين تاکيد کرد: با توجه به اينکه شهيد سليماني متعلق به تمام آحاد ملت -خارج از دسته بندي هاي حزبي و جناحي- است، لذا مي طلبد تمام اقشار مردم نسبت به شهيد سليماني تعصب نشان داده و در سالگرد شهادت ايشان بازخورد خوبي از اعتراض و نگراني خود از اقدامات مغرضانه دشمن را به منصه ظهور بگذارند.

محمد سرگزي، نماينده زابل:

ترور مجازي کاربران نشان‌دهنده ترس استکبار از نام حاج قاسم است/ بايد به دنبال مستقل شدن در فضاي پلتفرم‌هاي مجازي باشيم

محمد سرگزي، نماينده مردم زابل در مجلس شوراي اسلامي در گفت وگو با خبرنگار عصرهامون پيرامون حذف نام و عکس سردار سليماني در پلتفرم هاي فضاي مجازي به ويژه اينستاگرام، بيان کرد: اين اقدام برگرفته از خباثت و دشمني همه جانبه استکبار جهاني نسبت به تمام آزادي خواهان جهان است.

وي افزود: اگر تشييع باشکوه شهيد سپهبد حاج قاسم سليماني را بازخواني کنيم پيام بسيار زيادي براي کشورهاي استکباري در دنيا دارد، حاج قاسم شخصيت و قهرمان ملي‌اي بود که تمام زندگي، آبرو و داشته هاي خود را براي دفاع از مستضعفين عالم گذاشت و خون خود را هديه و نثار راه اعتلاي اسلام کرد.

عضو کميسيون عمران مجلس شوراي اسلامي  تصريح کرد: شخصيت حاج قاسم سليماني و حضور مردم در مراسم تشييع پيکر مطهر ايشان، براي دشمنان سنگين تمام شد.

وي ادامه داد: اکنون دشمن با تمام توان و قوا به دنبال اين است که تفکر و منش حاج قاسم استمرار پيدا نکند که اين خيالي واهي و باطلي بيش نيست، چرا که افراد ارزشمند و امثال "حاج قاسم سليماني ها "، از فضاي ذهني انسان هاي آزادي خواه هيچگاه پاک و حذف نخواهند شد.

سرگزي با اشاره به اينکه بايد به دنبال مستقل شدن در فضاي پلتفرمي باشيم، گفت: بعضا اين ايراد به ما وارد است که ظرفيت هايي را ايجاد نکرده ايم مبني بر اينکه پلتفرم هايي را خودمان طراحي کنيم که گسترش و بحث افکار جريان انقلابي توسط خودمان مديريت شود، در همين راستا به علت اين خلاء مي بينيم که دشمن با بهره گيري از پلتفرم ها بعضا براي جريان دادن، مخفي و قطع کردن يک جريان از ظرفيت هاي پلتفرمي خود استفاده مي کند که در موضوع "حاج قاسم سليماني"، نمونه اي از آن را شاهد هستيم.

مصطفي طاهري؛ عضو کميسيون صنايع و معادن مجلس:

فقدان پلتفرم‌هاي داخلي ارزش‌هاي ملت ايران را مورد هجوم خارجي‌ها قرار مي‌دهد/ ضرورت ارتقاي پلتفرم‌هاي داخلي براي استفاده مردم

مصطفي طاهري امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: متاسفانه مديريت کشور در فضاي مجازي بسيار ضعيف است و همواره مديريت اين فضا به دليل استفاده از پلتفرم‌هاي خارجي توسط ساير کشورهاي داراي اين پلتفرم‌ها انجام مي‌شود.

وي با اشاره به حذف نام و عکس سردار سليماني در پلتفرم‌هاي خارجي، بيان داشت:  بايد اعتماد مردم به استفاده از پلتفرم‌هاي داخلي افزايش يابد تا با چنين مشکلاتي مواجه نشويم.

نماينده مردم زنجان و طارم در مجلس شوراي اسلامي برضرورت ارتقاي پلتفرم‌هاي داخلي براي استفاده مردم تاکيد کرد و گفت: بايد اين ارتقا به گونه‌اي انجام شود که مردم بتوانند امورات اقتصادي، اجتماعي و سياسي خود را به نحو مطلوبي انجام دهند.

عضو کميسيون صنايع و معادن مجلس شوراي اسلامي ميزان ترافيک اينترنت در ايران را نسبت بين‌الملل 80 به 20 عنوان کرد و گفت: مردم در چنين فضايي نمي‌توانند به اهداف خود برسند و به همين دليل به پلتفرم‌هاي خارجي روي مي‌آورند.

طاهري گفت: به دليل نداشتن پلتفرم‌هاي داخلي در کشور، ارزش‌ها و باورهاي ملت ايران مورد هجوم خارجي‌ها قرار گرفته و گاهي مثل حذف عکس و نام سردار سليماني با استبداد راي در اين فضا مواجه مي‌شويم.

وي با بيان اينکه در برابر پلتفرم‌هاي خارجي اقتدار لازم را نداريم، افزود: بايد دولت و مجلس به سمت اقتدار بخشي به پلتفرم‌هاي داخلي حرکت کنند تا شاهد چنين رفتاري با عقايد و باورهاي مردم ايران نباشيم.

محمدصالح جوکار؛ نماينده يزد و اشکذر:

حذف «حاج قاسم» در شبکه‌هاي اجتماعي از اجاره‌نشيني‌مان در فضاي‌مجازي است

محمد صالح جوکار نماينده يزد، اشکذر و بخش ندوشن در مجلس شوراي اسلامي در گفتگو با خبرنگار يزدرسا، با اشاره به اقدام شبکه هاي اجتماعي خارجي براي حذف نام و عکس سردار شهيد سليماني اظهار کرد: متاسفانه انچه در فضاي مجازي و به ويژه در شبکه هاي اجتماعي رخ مي دهد نشان از عقب بودنمان در توليد محتوا و ارائه پلتفرم هاي بومي براي حضور مردم در شبکه هاي اجتماعي است.

جوکار افزود: هر فناوري که در دنيا توليد مي شود بدون هدف نيست و اين هدف براي سازندگان آن قطعا مهم و پر اهميت است لذا در فضاي مجازي هم هر فناوري نرم افزاري و سخت افزاري با هر هدفي که توليد مي شود براي سازندگان آن مهم است که براي همه مشخص شده که نه تنها اهداف اين توليدکنندگان حتي نزديک به ارزش هاي انقلاب اسلامي نيست که در بسياري از جاها بر خلاف و نقطه مقابل ارزش هاي اين انقلاب هم هست.

رئيس کميسيون شوراهاي مجلس تصريح کرد: اگر امروز مي بينم قلمرويي در اين فضا مجاري نداريم به دليل اين است که اجاره نشين ديگر کشورها هستيم و آن صاحب خانه است که براي ما تعيين تکليف مي کند.

جوکار با بيان اينکه مستاجر خوب بودن براي توليدکنندگان فضاي مجازي يعني همراه شدن با سياست هاي ان ها اذعان کرد: هر کجا رفتارها و کنش هاي ما در راستاي سياست هاي اين قدرت ها باشد آن را حفظ مي کنند و هر کجا هم که نباشد بدون پروا ان را حذف مي کنند مانند موضوع شهيد سليماني که از ارزش هاي مکتب انقلاب اسلامي است اما به دليل هم راستا نبودن با سياست هاي يک شبکه اجتماعي مانند اينستاگرام به راحتي مقابله و حذف مي شود.

عضو سابق کميسيون امنيت ملي وسياست خارجي مجلس تصريح کرد: سردار شهيد سليماني به عنوان يک سرباز در مقابله با تروريست عمل فعالانه اي با نماي جهاني داشته است و در مقابله بسياري از اهداف و سياست هاي صاحبان چنين پلتفرم هايي ايستادگي کرد پس جاي تعجب نيست که پررنگ شدن اين شخصيت ها در فضاي و قلمرو انها زمينه غضب آن ها را فراهم کند.

وي تقويت پلتفرم هاي داخلي را يکي از راه حل هاي ايجاد قلمرو انقلاب اسلامي در فضاي مجازي عنوان کرد و افزود: استفاده درست از ظرفيت ها و توانمندي هاي داخلي حلقه گمشده امروز کشور ما در فضاي مجازي است چراکه اين رويه و منش پلتفرم هاي خارجي را نمي توان تغيير داد و استقلال در فضاي مجازي تنها با تکيه بر توان داخلي امکان پذير است.

نماينده يزد، اشکذر و بخش ندوشن ابراز کرد: هيچگونه قوانيني هم در حوزه فضاي مجازي وجود ندارد و در سايه اين بي قانوني هر کسي هر اقدامي ار مجاز مي داند که انجام دهد به ويژه صاحبان شبکه ها و پلتفرم هايي مانند اينستاگرام و فيس بوک که قطعا ادامه خواهد داشت.

عباس گودرزي؛ عضو هيات رئيسه فراکسيون انقلاب اسلامي مجلس:

حذف پست‌هاي سردار سليماني در اينستاگرام، نقض آزادي بيان است

عباس گودرزي در گفتگو با خبرنگار سفيرافلاک، با اشاره به اقدام اينستاگرام در راستاي حذف پست هاي سردار سليماني، اظهار داشت: اين اقدام نشان مي دهد که آزادي بيان و حمايت از فضاي باز سياسي از سوي نظام سلطه صرفا در حد ادعا و شعار بوده و همچنين ابزاري براي تسلط بر فکر و ذهن و باورهاي ملتها است.

وي افزود: آنجايي که عقايد ديگر ملتها به ضرر و زيان آنها باشد کاملا ديکتاتوري، خشن و با نگاه صددرصد ‌سانسوري رفتار مي کنند و آنجايي که منافع خودشان تامين شود، دم از آزادي بيان و انديشه مي زنند.

نماينده مردم بروجرد در مجلس شوراي اسلامي تصريح کرد: اين اقدام و حذف پست هايي که مزين به نام و تصاوير سردار سليماني است، بزرگترين نماد، نشانه و علامت در واهي بودن و دروغ بودن ادعاهاي نظام سلطه است.

گودرزي با اشاره به اينکه حذف پست‌هاي سردار سليماني در اينستاگرام، نقض آزادي بيان است، بيان کرد: البته اين اقدامات ارادت و عشق مردم را نسبت به سردار دلها بيشتر خواهد کرد.

مهدي باقري؛ عضو کميسيون قضايي و حقوقي مجلس:

انتظار نمايندگان مجلس رفتار غيورانه از دولت در برابر حذف نام و عکس سردار سليماني است/ حاج قاسم سليماني در قلب مردم ايران جاي دارد

حجت‌الاسلام مهدي باقري امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: امروز بيانيه‌اي به مناسبت بزرگداشت حماسه 9 دي و مقام شامخ سردار سليماني و  آيت‌الله مصباح در مجلس شوراي اسلامي تصويب شد.

وي با بيان اينکه 227 نماينده مجلس شوراي اسلامي اين بيانيه را امضا کرده‌اند، افزود: تقريبا همه نمايندگان به جز آنهايي که در جلسه امروز حضور نداشتند اين بيانيه را امضا کردند.

نماينده مردم زنجان و طارم در مجلس شوراي اسلامي با بيان اينکه از دولت مي‌خواهيم رفتار منفعلانه در خصوص آرمان‌ها، ارزش‌ها و شخصيت‌‎هاي مهم انقلاب اسلامي نداشته باشد، افزود: افرادي همچون سردار قاسم سليماني در قلب مردم ايران جاي دارند.

عضو کميسيون قضايي و حقوقي مجلس شوراي اسلامي برضرورت نشان دادن رفتار غيورانه در مقابل اقدام پلتفرم‌هاي خارجي تاکيد کرد و گفت: حتما دولت بايد اين موضوع را پيگيري کند.

علي حدادي؛ رئيس مجمع نمايندگان البرز:

آمريکا و رژيم صهيونيستي هژموني مکتب سردار سليماني را بر نمي‌تابند/ محدوديت در پلتفرم‌هاي خارجي؛ نمود لاف دفاع از بشريت ِدشمن

رئيس مجمع نمايندگان البرزدر واکنش به مسدودسازي پست هاي اينستاگرامي با هشتگ #Hero در آستانه شهادت سردار سليماني، در گفتگو با خبرنگار تيتريک، گفت: بدون شک مکتب حاج قاسم مبتني بر اعتقاد و باور ديني است.

علي حدادي با اشاره به اينکه تاکيد دين اسلام و قران کريم بر نجات بشريت است، افزود: سردار سليماني براي نجات انسان ها در سراسر جهان حرکت و با تروريسم مبارزه کرد. افتخار ما اين است که حاج قاسم با خداباوري و انگيزه الهي در اين راه قدم گذاشت.

وي اظهار داشت: استکبار جهاني و رژيم غاصب صهيونيستي همواره محدوديت هايي را ايجاد کرده و متاسفانه با آنچه در ظاهر به عنوان دفاع از بشريت مطرح مي کنند منافات دارد،  آنها در واقع مقابل بشريت ايستاده اند در حالي که حاج قاسم الگوي  آزادي خواهي جهان اسلام است.

حدادي تصريح کرد: ارادت سران کشورهاي دنيا نسبت تفکر سردار سليماني نشان دهنده اين است که مکتب حاج قاسم مبتني بر قران کريمي است که مخاطب بشريت خواهد بود. امروز ولايتمداري، مردم داري و آرمان هاي حاج قاسم در قيام هاي مسلمانان تبلور پيدا کرده است.

وي در خاتمه با اشاره به اينکه نجات بشريت همان کلام وحي الهي است، گفت: قطعا رژيم غاصب صهيونيستي و استکبار جهاني مکتب حاج قاسم را بر نمي تابند اما بايد بدانند تفکر سردار سليماني با محدوديت هاي ايجاد شده کمرنگ نمي شود و بيداري اسلامي استمرار دارد. 

سيدعلي يزدي‌خواه؛ عضو کميسيون فرهنگي مجلس:

پلتفرم‌هاي خارجي مدافع خشونت‌اند، نه امنيت/ حذف هشتگ Hero# توسط اينستاگرام نشان دهنده عدم آزادي بيان در شبکه‌هاي اجتماعي خارجي است

سيد علي يزدي خواه نماينده مردم تهران و عضو کميسيون فرهنگي مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار تهران پرس در واکنش به اقدام پلتفرم‌هاي خارجي چون اينستاگرام نسبت به حذف نام هشتگ قهرمان (Hero#)، عنوان کرد: اين ناشي از بي منطقي آنها است که با احساسات پاک ميليون ها انسان آزاده در دنيا بازي مي‌کند که امنيت خود را در اروپا، امريکا و آسيا و .. مديون فداکاري حاج قاسم سليماني و نيروهاي جان برکفي که در سوريه با تکفيري‌ها جنگيدند، مي‌دانند.

يزدي خواه گفت: زماني که احساسات پاک عزيزان هموطن نسبت به فداکاري‌هاي سردار سليماني در شبکه‌هاي اجتماعي منتشر مي‌شود چون برخلاف منويات اين پلتفرم‌هاست، حذف اين بيان احساسات در دستور کارشان قرار مي‌گيرد.

وي افزود: همين پلتفرم‌هاي خارجي بودند که اعدام‌هاي داعش، سربريدن‌ها و رعب آفريني‌هاي داعش را به صورت مستقيم از شبکه‌هاي جهاني خود پخش مي‌کردند. اينها مدافع خشونت بودند، لذا کسي که مدافع امنيت باشد از نظر آنها جايي ندارد از همين رو قهرمان‌هاي ملي ما و کشورهاي ديگر را حذف مي‌کنند.

عضو کميسيون فرهنگي مجلس با بيان اينکه يکي از همين پلتفرم‌هاي خارجي تا کنون صفحه کاربري بنده را ۵ بار مسدود و تمام اطلاعات و پست‌هايم را پاک کرده‌ است، گفت: چنين اقداماتي با ورژن استکبار و بنگاه‌هاي خبرپراکني و شبکه‌هاي اجتماعي صهيونيستي تامين و اجرا مي‌شود.

نماينده مردم تهران در پايان اظهار داشت: دليل اين که فضاي مجازي در دنيا و در کشور ما بايد ساماندهي شود و قانون داشته باشد به لحاظ اين است که حقوق اوليه کاربران توسط اين پلتفرم‌هاي خارجي زيرپا گذاشته مي‌شود. اين پلتفرم‌ها فقط حقوق بشري را مي شناسند که با ترجمه امريکايي باشد درحالي که اين برخلاف اصول مصرح اعلاميه جهاني حقوق بشر و کنوانسيون‌هاي مختلف بين‌المللي است.

انتهاي پيام/

 

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
بخش های سایت
 
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif


پیوندها
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/emam3.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/leader.jpg

http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/jahanbin.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/dana.jpg